Friday, January 23, 2009

23 january 2009

Descriptions : Semua ini memberi petunjuk kepada ku yang jahil tentang kewajiban aku sebagai seorang hamba nya . Aku lalai dengan kesibukan dunia , tanpa mengingati nya walau sedetik . Ya allah .. Terimalah taubat ku . Amin .


23 january 2009
Ya allah...tak terungkap oleh ku dengan kata2 ,
Aku bermimpi tentang seolah olah semua org dpt melihat pre-view hari pengadilan ,
Waktu itu,perasaan ku amat takut ,
Semua orang berkumpul,kemudian nya baring bergelimpangan ,
Ada yang dengan anak kecil...
Dan aku?
bersebelahan dengan seorang ibu yang mengendong bayi nya ,
Bayi itu menangis...
Tatkala itu, ku teringat kan mak ku, aku mahu mak...
Ingin ku pohon seribu keampunan dari nya ,
Tapi pada waktu itu, mak ku tidak kelihatan dimata ku?
Aku sendiri kabur dengan suasana itu,
Terlalu ramai orang...bersesakan ,
Langit gelap,hitam kepekatan ..
Hanya diterangi cahaya merah seperti fajar menenggelamkan dirinya ,
Hati kecil ku menangis dan merintih....
"Mak...mak kat mana?
Orang takut...org nak jumpe mak...
nak mintak maaf kat mak...
orang byk wat salah kat mak...
saat itu,hanya aku yang merintih ketakutan, menangis...
tapi orang lain...tenang menghadapi semua itu ,
Sinar warna merah terang dan amat terik dilangit ,
Berulang kali ia menyambar...
Ku gambar kan...
seperti mahu melimpah nya lava - lava dari gunung ,
Amat panas...
Dan selepas itu ,
ia kembali reda seperti biasa ,
Semua orang bangun da meneruskan kerja harian masing2 ,
Aku bangun dan berjalan tanpa arah tujuan ,
Tatkala itu ,
Aku bertemu mak ku ,
Mak terus bertanya. "kau sembahyang atau tidak semalam ?
Aku tergamam...
Dan sekali lagi terus menipu mak ku...


Mak...
Org mintak maaf mak.
Org janji x kan tipu mak lg,
Org bertaubat . Org da cuba mak .
Banyak kali org cube nak semayang penuh .
tapi acap kali org tewas ngan pujuk rayu si tanduk ,
Orang tewas mak .
Iman org lemah . . .
Mak ...
Orang janji...
Kali niy, orang wat betol betol. tetap kanlah hati ku ,
Tunjuk kan lah aku ke jalan kebenaran mu ,
Aku bertaubat ya allah...
Mak jangan jauh dengan orang kat syurga nanti taw.
Org nak tinggal dengan mak.

Siti.

No comments:

Post a Comment