Tuesday, August 25, 2009

Subuh itu, aku menangis.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Kaw lah tempat aku memohon keampunan,
Sesungguhnya kaw Maha Pengampun Lagi Maha Mengasihani,
Aku pohon padaMu,
Terimalah tawbatku..aku terlalu menyesal akan dosaku,
Ya Allah...
Aku takut akan api siksa api nerakaMU,
Tiada kudrat aku untuk melawannya,
Bukakan lah pintu tawbat untukku,
Ya Allah,
kaw tetapkanlah hati aku mencari keredhaan cintaMU,
Kaw tetapkanlah hati aku menuju jalanMU yang lurus,

Ampunkanlah dosa dosaku,
Dosa kedua ibu bapaku,
Dan dosa aku terhadap kedua ibu bapaku,
Ya Allah hanya padaMu aku berserah,
Kaw jauhkanlah mereka dari sebarang kecelakaan,
Peliharalah kesihatan mereka,
Sesungguhnya aku terlalu sayangkan mereka,

Tempatkanlah Alongku disisi orang orang yang kaw kasihi,
Luaskanlah kubur Alongku dan kaw ampunilah segala dosa dosanya,

Bukalah pintu hati abg abgku & adikku,
Agar tidak menyakiti hati mak dan ayah...
Ya Allah...tunjukkanlah jalan lurus bagi abgku,
Terimalah tawbatnya, tetapkanlah hatinya...
Kaw hindarilah dia dari benda benda yang merosakkan dirinya sendiri,
Kuatkanlah pegangan dia untuk berubah & tidak akan pernah untuk berpaling...

Ya Allah...
Permudahkanlah perjalanan hidup aku seharian,
Jauhkanlah aku dari sebarang noda...
Terangkan & kuatkanlah daya ingatanku...
Lancarkanlah mindaku untuk memahami apa yang aku belajar,

Ya Allah...
Kaw peliharalah kucingku,Enot.
Sembuhkanlah kecederaan ditelinganya...
Aku x sanggup lihat dia sakit...

Air mataku menitis,tak aku tahan.
Ya Allah...kabulkanlah doaku...
Amin Amin Amin Ya Rabbal Alamin.


Doa Rasulullah (saw) untuk yang telah meninggal dunia

Inilah doa Baginda Nabi Muhammad saw ketika meninggalnya sahabat Abu Salamah r.a:

Wahai Allah, ampunilah Abu Salamah, naikkanlah darjatnya diantara orang-orang yang mendapat hidayah, dan lindungilah keluarga dan keturunannya yang masih hidup. Ampunilah dia dan kami, wahai Tuhan sekelian alam, luaskanlah kubur baginya dan berikanlah cahaya didalamnya.

No comments:

Post a Comment