Tuesday, November 22, 2011

Dimanakah ADAM kuh ?

Dah banyak benda aku pelajari bilamasa terjerumus dalam alam pekerjaan.
Sendiri aku mengemudi hidup, asal tahu yang mana baik & buruk untuk hidup sendiri
itu sudah cukup menyakinkan mak & ayah untuk aku bertahan sehingga ke hari ini
....hidup sendirian diperantauan tanpa teman.

Tapi soalnya sampai bila ? Soalan ini sering diajukan oleh aku sendiri. Haha
Sahabat lain, agak ramai yang sudah membina mahligai masing masing.
Yang jadi tak keruannya, bila mak pulak dah tanya aku soalan yang sama. Lagi haruuuuu
dunia dibuatnya. Haha

" Mak, bukan org tak nak kawin awal-awal, tapi belum ketemuan jodohnya.
Insyaallah, dah tiba masa - dah bertemu dengan seseorang yang org yakin dia mampu
membimbimg org - sebagai ketua keluarga - juga sebagai sahabat karib & Insyaallah juga,
teman buatku didunia hingga akhirat sana kelak , takkan org lengah lengahkan untuk
memberitahu mak yang " Mak aku mahu kawin " . Haha

Nah, saat itu...akan terjawab lah persoalan mak. Sekarang org belum dapat bagi jawapannya,
sebab org masih lagi tercari cari,
Ohh...dimanakah ADAM kuh. heh
Kiri Kanan sudah ku cari...
Depan Belakang juga sudah kutoleh...
Masih belum berjumpa.

Sebaiknya aku serahkan segala ketentuannya pada yang berhak,
Kerana aku percaya Allah ciptakan manusia itu berpasang-pasangan.
Moga aku dipertemukan jodoh yang sebaiknya, Amin.

No comments:

Post a Comment